Regulamin

  1. Postanowienia ogólne
    1. Definicje
    2. Klient osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej, która zawarła Umowę i opłaciła wynagrodzenie zgodnie z procedurami.
      Konsument - osoba fizyczna dokonująca z Hosteam czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
      Regulamin - Regulamin świadczenia usług udostępniany na stronach internetowych HosTeam.
      Umowa – umowa o świadczenie jednej z usług – hostingu, serwerów dedykowanych, VPS, której elementem składowym jest niniejszy Regulamin
      Usługa – usługa hostingu, serwera dedykowanego, VPS.
      Hosting – usługa polegająca na udostępnianiu przez HosTeam miejsca na swoich serwerach dla różnych usług np. serwisy WWW, konta pocztowe, bazy danych, oprogramowanie itp.
      Serwer dedykowany (wydzielony) – usługa polegająca na wydzierżawieniu przez Klienta od HosTeam oddzielnego serwera przeznaczonego wyłącznie na jego potrzeby. W przypadku tej usługi Klient zarządza i konfiguruje zdalnie wydzierżawioną maszynę.
      VPS (Virtual Private Server) – usługa polegająca na podziale maszyny, jaką jest serwer, na kilka mniejszych – wirtualnych. VPS umożliwia pełny dostęp administracyjny w ramach wirtualnej maszyny.
      Awaria – brak widzialności usług poza siecią HosTeam przez czas dłuższy niż 15 minut.
      Przerwa techniczna – związany z koniecznością przeprowadzenia prac konserwacyjnych, zaplanowany i zapowiedziany przez HosTeam drogą elektroniczną, z co najmniej 24 godzinnym wyprzedzeniem, brak widzialności Usług poza siecią HosTeam. Łączny roczny czas przerw technicznych – do 24 godzin, jednorazowo nie więcej niż 6 godzin.
      Problem – zgłoszony za pośrednictwem poczty elektronicznej lub telefonicznie problem lub zapytanie Klienta, które dotyczy funkcjonowania Sieci lub Usług.
      Sieć – wszystkie urządzenia oraz infrastruktura sieciowa (kable, switche, routery, firewalle, zewnętrzne łącza do sieci Internet), które są udostępniane przez HosTeam na rzecz Klienta w ramach zawartej Umowy.
      Serwer – konkretna maszyna fizyczna lub maszyny fizyczne z których korzysta Klient i jego usługi w ramach Infrastruktury HosTeam.
      Infrastruktura HosTeam – całość urządzeń zasilania, sieci i serwerów należących do HosTeam.
      Dostępność usług – oznacza „widzialność” poszczególnych Usług na pierwszym routerze poza Infrastrukturą HosTeam.
      SLA – poziom niezawodności usług ustalony w niniejszym regulaminie.

    3. Klient, bez względu na narodowość, jest zobowiązany do przestrzegania prawa polskiego oraz umownych zasad korzystania z sieci Internet. HosTeam ma prawo usunąć z serwerów i urządzeń treści naruszające prawo i umowne zasady korzystania z sieci Internet.
    4. HosTeam przeprowadza cykliczną archiwizację danych.
    5. Klient jest administratorem danych osobowych, które przetwarza na swoim serwerze. Należy odróżnić bezpieczeństwo danych hostowanych przez klienta, a bezpieczeństwo infrastruktur, na których są one hostowane.
    6. W przypadku bezpieczeństwa danych hostowanych przez Klienta: Klient jest jako jedyny odpowiedzialny za zapewnienie bezpieczeństwa swoich zasobów oraz systemów aplikacji, które rozwija przy wykorzystaniu usług HosTeam.
    7. HosTeam zapewnia fizyczne zabezpieczenia uniemożliwiające dostęp nieupoważnionych osób do infrastruktur, na których przechowywane są dane klienta; system zarządzania uprawnieniami ograniczający dostęp do pomieszczeń oraz danych tylko do osób, które muszą go mieć ze względu na pełnione funkcje i zakres obowiązków; system fizycznego i/lub logicznego odizolowania usług poszczególnych klientów; ścisłe procedury uwierzytelniania użytkowników i administratorów dzięki rygorystycznej polityce zarządzania; procedury i środki umożliwiające monitorowanie wszystkich operacji przeprowadzanych w systemie informacyjnym oraz raportowanie, zgodnie z obowiązującymi przepisami, w przypadku wystąpienia incydentów dotyczących danych klienta.
    8. HosTeam przetwarza dane osobowe Klienta podane przez niego przy zawieraniu Umowy dotyczącej Usługi w celu zawarcia i wykonania umowy zawieranej z Klientem, w oparciu o treść niniejszego Regulaminu. Podanie ww. danych osobowych przez Klienta jest dobrowolne, ale konieczne do wykonania Umowy. HosTeam przetwarza dane osobowe Klienta w zakresie umożliwiającym wywiązanie się ze zobowiązań w stosunku do Klienta.
    9. Klient może udzielić dodatkowo zgody na przetwarzanie jego danych w celach innych niż określony powyżej. Każdorazowo zgoda taka udzielana będzie w celu i zakresie opisanym w treści indywidualnego oświadczenia Klienta. Podanie danych i udzielenie zgód w tym przypadku jest dobrowolne. Klient ma prawo do cofnięcia zgody w każdym momencie.
    10. Administratorem danych osobowych jest HosTeam spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa, ul. Leśnowolska 6, 60-452 Poznań, NIP 7831800250, REGON 38306542200000, wpisaną do Krajowego Rejestru pod numerem 0000781261, reprezentowaną przez komplementariusza - spółkę Hosteam sp. z o.o. ul. Leśnowolska 6 60-452 Poznań, NIP 7811988983, REGON 38239150400000 wpisaną do Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0000767628, kapitał zakładowy 108 000,00 złotych, email: info@hosteam.pl, tel: +48 61 668 99 59.
    11. Podstawą przetwarzania danych osobowych, o których mowa powyżej jest udzielona zgoda lub konieczność przetwarzania danych w celu wykonania Usługi objętej umową z HosTeam.
    12. Dane uzyskane na podstawie zgody przetwarzane będą w celu określonym w treści zgody, a dane uzyskane w związku z umową będą przetwarzane w celu zawarcia i wykonania umowy. Dane mogą być udostępnione wyłącznie podmiotom obsługującym administratora lub jego podwykonawcom. Dane będą uzyskane na podstawie zgody i przetwarzane do czasu posiadania udzielonej zgody; dane przetwarzane w celu realizacji umowy i w okresie przedawnienia roszczeń z niej wynikających, w tym podatkowych. Klient ma prawo żądania od administratora dostępu danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, sprzeciwu wobec przetwarzania lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przeniesienia danych oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego. Pozostałe informacje dotyczące przetwarzania danych przez HosTeam znajdują się w zakładce z Polityką Bezpieczeństwa.
    13. Utrata przez HosTeam prawa do przetwarzania danych wskutek działania Klienta może uniemożliwić realizację Umowy.
    14. Zasady odstąpienia Konsumenta od umowy zawartej na odległość określone w niniejszym regulaminie wynikają z przepisów Ustawy o prawach konsumenta z dnia 30.05.2014r.
    15. Konsument, który zawarł umowę z HosTeam na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa HosTeam ma prawo odstąpienia od umowy w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
    16. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od Umowy Konsument musi poinformować HosTeam o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (np. pismo wysłane pocztą lub pocztą elektroniczną na adres e-mail info@hosteam.pl).
    17. W celu złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy Konsument może skorzystać z wzoru formularza stanowiącego załącznik do niniejszego Regulaminu. Wzór tego formularza jest także doręczany Konsumentowi elektronicznie wraz z potwierdzeniem zawarcia umowy.
    18. W przypadku odstąpienia przez Konsumenta od umowy HosTeam zwróci Konsumentowi wszystkie otrzymane płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym Sprzedający został poinformowany od decyzji Konsumenta o odstąpieniu od umowy.
    19. HosTeam dokona zwrotu płatności przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały użyte przez Konsumenta w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument w sposób wyraźny wyrazi zgodę na inne rozwiązanie. Konsument nie ponosi żadnych opłat związanych ze zwrotem płatności.
    20. HosTeam może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania zakupionych przez Konsumenta produktów lub do czasu dostarczenia przez Konsumenta dowodu odesłania tych produktów, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
    21. Klientowi będącemu konsumentem w przypadku umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość nie przysługuje prawo do odstąpienia od:
      • umowy o świadczenie usług w przypadku wykonania w pełni usługi przez Hosteam za wyraźną zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Hosteam utraci prawo odstąpienia od umowy,
      • umowy o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez Hosteam o utracie prawa odstąpienia od umowy.
    22. W przypadku niedotrzymania przez HosTeam dostępności usług Klientowi przysługuje kara umowna. Za każde rozpoczęte 24 godziny niedostępności Usług powyżej dopuszczalnego poziomu niedostępności Klientowi przysługuje kara umowna w wysokości:

      (1 / ilość dni w Okresie abonamentowym) * Opłata abonamentowa

    23. Powstanie prawa do otrzymania kary umownej, o której mowa powyżej nie zwalnia Klienta z obowiązku terminowego opłacania Opłat abonamentowych. Maksymalna wysokość kary umownej nie może wynieść więcej niż wysokość Opłaty abonamentowej (z uwzględnieniem wszelkich rabatów) za okres za który przysługuje kara umowna.
    24. Dane przechowywane przez klienta na kontach lub serwerach HosTeam przechowywane są przez okres trwania umowy oraz do 60 dni po jej zakończeniu zależnie od typu usługi. Po tym okresie dane są kasowane.
    25. Odzysk danych z nieaktywnych usług jest możliwy przez przedłużenie ważności usługi (opłacenie abonamentu) lub zlecenie przekazania danych administratorowi HosTeam (opłata zgodnie z cennikiem).
    26. Wszystkie kwoty wyrażane są zawsze jako kwoty netto i należy do nich doliczyć podatek VAT.
  2. Usługa hostingu współdzielonego

    Świadcząc usługę hostingu współdzielonego HosTeam oddaje w zamian za ustalone w Umowie wynagrodzenie do dyspozycji Klienta hosting o parametrach uzgodnionych w umowie. W przypadku hostingu współdzielonego dostępnego w systemie sprzedaży automatycznej za moment zawarcia umowy uznaje się dokonanie zapłaty przez Klienta.

  3. Usługa serwera wirtualnego (VPS)

    Świadcząc usługę serwera wirtualnego (VPS) HosTeam oddaje w zamian za ustalone w Umowie wynagrodzenie do dyspozycji Klienta serwer o parametrach uzgodnionych w umowie. W przypadku serwerów wirtualnych dostępnych w systemie sprzedaży automatycznej za moment zawarcia umowy uznaje się dokonanie zapłaty przez Klienta.

  4. Usługa serwera dedykowanego

    Świadcząc usługę serwera dedykowanego HosTeam oddaje w zamian za ustalone w Umowie wynagrodzenie do dyspozycji Klienta maszynę o parametrach uzgodnionych w umowie. W przypadku serwerów dedykowanych dostępnych w systemie sprzedaży automatycznej za moment zawarcia umowy uznaje się dokonanie zapłaty przez Klienta.

  5. Usługa filtrowania ataków sieciowych

    Świadcząc usługę filtrowania ataków sieciowych HosTeam uruchamia zestaw filtrów na dedykowanych w tym celu urządzeniach. Filtry te mają na celu ograniczenie skutków ataków sieciowych. Zestaw i zakres działania filtrów w usłudze „Premium” jest każdorazowo ustalany z klientem. Podstawowa opcja ochrony zawiera reguły filtrujące uwzględniające najbardziej popularne typy ataków. Usługa filtrowania ataków sieciowych może być wykorzystywana jedynie do ochrony usług hostowanych w HosTeam. Zabrania się wykorzystywania usługi filtrowania ataków sieciowych do ochrony usług znajdujących się poza serwerami HosTeam (usługa proxy, tunelowanie IP itp.).

  6. Usługa kopii zapasowej

    Świadcząc usługę kopii zapasowej HosTeam udostępnia aplikację oraz przestrzeń dyskową na dedykowanym dla tego rozwiązania serwerze do samodzielnego wykonania kopii zapasowej przez klienta. HosTeam nie ponosi jednak odpowiedzialności za przechowywane dane (np. w sytuacji awarii serwera kopii zapasowych).

  7. Usługa gwarancji przepustowości

    Świadcząc usługę gwarancji przepustowości HosTeam zapewnia przepustowość łącza, określoną jako gwarantowaną, w ramach swojej infrastruktury, aż do portu wyjściowego ruterów brzegowych.

  8. Usługa "portfela wirtualnego"

    Świadcząc usługę „portfela wirtualnego” HosTeam umożliwia zakup punktów, za które można nabyć usługi. Płatność za Usługę może polegać na zakupie punktów, które Klient może następnie wykorzystać na opłacenie kosztu abonamentu, prowizji od sprzedanych produktów oraz innych zamawianych usług. Zakup punktów następuje z góry w kwocie zadeklarowanej przez Klienta. Cena jednego punktu wynosi 1 złoty netto. Zakupione punkty nie podlegają wymianie na pieniądze. Płatności z tytułu zakupu punktów usługowych realizowane są tradycyjnym przelewem bankowym na konto HosTeam. HosTeam wystawia fakturę obejmującą zakup punktów w przypadku otrzymania przelewu na rachunek bankowy HosTeam. Do każdej faktury na zakup punktów HosTeam dolicza podatek VAT obliczony według obowiązujących stawek. W przypadku zakupu punktów dokonanego za pośrednictwem SMS lub Bramek płatniczych wartość punktów przeliczana jest w następujący sposób: Punkty zapisywane są na koncie Klienta. Zakupione punkty nie mogą być przedmiotem cesji ani przekazywania pod jakimkolwiek tytułem między abonentami. Opłata za zakupione punkty nie podlega zwrotowi. W przypadku nieaktywnego konta przez okres 12 miesięcy konto zostaje zablokowane, a punkty znajdujące się w wirtualnym portfelu anulowane.

  9. SLA (ang. SLA -Service Level Agreement)
    1. W ramach SLA HosTeam monitoruje widzialność Usług dla każdego serwera w odstępach 5 minutowych przez 24 godziny na dobę.
    2. W przypadku Awarii lub Problemu Klient powinien ją zgłosić HosTeam. Zgłoszenie Awarii lub Problemu powinno zawierać co najmniej:
      1. numer IP serwera (dla VPS i Dedykowanych) lub domenę działającą z danego serwera (dla usług hostingowych)
      2. rodzaj usługi Hostingowej/VPS/dedykowanej, której dotyczy zgłoszenie
      3. czas powzięcia wiadomości o Awarii lub opis problemu
      4. Imię i Nazwisko oraz adres E-mail osoby zgłaszającej
    3. Czas reakcji.

      HosTeam zobowiązuje się do niezwłocznego likwidowania Awarii. Czas reakcji na zgłoszenie oznacza maksymalny okres czasu, który może upłynąć od momentu zauważenia przez dyżurującego administratora lub otrzymania zgłoszenia Awarii od Klienta do całkowitego usunięcia Awarii albo od momentu zgłoszenia Problemu przez Klienta za pośrednictwem poczty elektronicznej do czasu udzielenia odpowiedzi przez dyżurującego administratora.

      1. Standard Premium

        Czas reakcji na Awarię:
        od Poniedziałku, godz. 8.00 do piątku, godz. 24.00 – 2 godziny
        Soboty, niedziele i inne dni uznane ustawowo za dni wolne od pracy w RP: 8 godzin
        Czas usunięcia Awarii od momentu wykrycia/zgłoszenia:
        od Poniedziałku, godz. 8.00 do piątku, godz. 24.00 – 2 godziny
        Soboty, niedziele i inne dni uznane ustawowo za dni wolne od pracy w RP: 8 godzin

        W ramach SLA HosTeam gwarantuje:
        Łączny czas dostępności w skali roku [w procentach]: 99,9%
        Łączny czas trwania Awarii [w godzinach]: 9 godzin
        Wyżej wymienione terminy i czasy reakcji nie będą miały zastosowania w przypadku:

        1. wystąpienia Awarii w wyniku działania siły wyższej,
        2. wystąpienia przerwy w pracy w związku z zaplanowanymi pracami konserwacyjnymi lub mającymi na celu rozbudowę infrastruktury HosTeam – pod warunkiem powiadomienia Klientów z co najmniej 24 godzinnym wyprzedzeniem,
        3. wystąpienia awarii lub przerwy w pracy urządzeń nie będących częścią infrastruktury HosTeam, które są niezbędne dla świadczenia Usług,
        4. wystąpienia awarii której przyczyną jest samodzielne modyfikowanie składników systemu przez Klienta lub osoby trzecie, za które HosTeam nie ponosi odpowiedzialności.
        5. Usługa SLA nie obejmuje awarii komponentów oprogramowania wchodzących w skład usług udostępnianych przez Operatora w związku ze świadczeniem Usług.
      2. Standard Regular

        Czas reakcji na Awarię:
        od Poniedziałku, godz. 8.00 do piątku, godz. 24.00 – 4 godziny
        Soboty, niedziele i inne dni uznane ustawowo za dni wolne od pracy w RP: 16 godzin
        Czas usunięcia Awarii od momentu wykrycia/zgłoszenia:
        od Poniedziałku, godz. 8.00 do piątku, godz. 24.00 – 4 godziny
        Soboty, niedziele i inne dni uznane ustawowo za dni wolne od pracy w RP: 16 godzin

        W ramach SLA HosTeam gwarantuje:
        Łączny czas dostępności w skali roku [w procentach]: 99,9%
        Łączny czas trwania Awarii [w godzinach]: 9 godzin
        Wyżej wymienione terminy i czasy reakcji nie będą miały zastosowania w przypadku:

        1. wystąpienia Awarii w wyniku działania siły wyższej,
        2. wystąpienia przerwy w pracy w związku z zaplanowanymi pracami konserwacyjnymi lub mającymi na celu rozbudowę infrastruktury HosTeam – pod warunkiem powiadomienia Klientów z co najmniej 24 godzinnym wyprzedzeniem,
        3. wystąpienia awarii lub przerwy w pracy urządzeń nie będących częścią infrastruktury HosTeam, które są niezbędne dla świadczenia Usług,
        4. wystąpienia awarii której przyczyną jest samodzielne modyfikowanie składników systemu przez Klienta lub osoby trzecie, za które HosTeam nie ponosi odpowiedzialności.
        5. Usługa SLA nie obejmuje awarii komponentów oprogramowania wchodzących w skład usług udostępnianych przez Operatora w związku ze świadczeniem Usług.

Do pobrania